۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

نکاتی در مورد پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن

 

یکی از مواردی که امروزه استفاده قابل توجهی در دکوراسیون داخلی دارد استفاده از پارتیشن برای فضاهای مختلف است در این مقاله به پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن می پردازیم با ما همراه باشید.

پارتیشن چیست؟

برای فضاهای خالی از پارتیشن استفاده می‌کنند تمایل به تنوع یکی از نیازهایی است که فرد را به فکر استفاده از پارتیشن اداری می کند در بعضی مواقع نیاز به مجزا سازی مکان ها در محیط های اداری و یا مسکونی و به دلیل صرفه جویی کردن در هزینه و یا جلوگیری کردن از تغییرات در معماری داخلی موجب استفاده و کاربرد پارتیشن ها در دکوراسیون های داخلی در مسکن و یا مکان های اداری می شود.

طبیعت می دانید که استفاده از پارتیشن برای جداسازی فضا هزینه و دردسر کمتری نسبت به تغییر دکوراسیون داخلی و فضا و معماری آن دارد. در ادامه به پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن می پردازیم.

ویژگی های پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی

 پارتیشن آلومینیومی ویژگی های آن:

می توان گفت تفاوت پارتیشن های آلومینیومی نسبت به سایر پارتیشن ها در این است که فریم اصلی سازه آلومینیومی است، به همین دلیل به آنها پارتیشن آلومینیومی می گویند. سایر اجزای آن در همه پارتیشن ها به صورت یکسان از ام دی اف و یا شیشه استفاده می شود.

پارتیشن های آلومینیومی جز پارتیشن های به روز و پرکاربرد هستند. پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن مثل سبکی و همچنین استحکام زیاد و زیبایی منحصر به فردی که دارند قابل توجه هستند. در این پارتیشین ها به دلیل استفاده از رنگ آنودایز که رنگی با کیفیت بالاست باعث زیباتر کردن محیط می شوند.

پارتیشن اداری

پارتیشن آلومینیومی اداری

مزایا ومعایب استفاده از پارتیشن آلومینیومی

درادامه بحث پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن به مزایا و معایب آنی می پردازیم.

سبک و راحت هستند، در عین حال استحکام و مقاومت کافی دارند.

قابلیت تقسیم بندی فضای داخلی.

دارای وزن بسیار کمی هستند به همین علت جابجایی راحت دارند.

در عین حال که ارزان هستند نقل و انتقال آنها به سهولت انجام می شود.

 می توان گفت با مرور زمان و درپی باز و بسته شدن مکرر درب ها سر و صداهایی از محل اتصالات به دلیل خارج شدن از تنظیم آنها شاهد هستیم.

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

انواع پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن

پارتیشن ها به دو نوع کلی تقسیم بندی میشن ماشین های ثابت متحرک.

در نوع متحرک پارتیشن، می توان آن را به راحتی جابجا کرد در محیط های جدید قرارداد و بسته به میل و سلیقه، دکوراسیون داخلی را بدون دردسر تغییر داد. پارتیشن های متحرک انعطاف پذیری قابل توجهی دارند. این دسته از پارتیشن ها می توانند جزئی از یک بنای کشوی ویا تاشویی باشند.

و اما پارتیشین ثابت، ویژگی های پارتیشن آلومینیومی این است که وزن بیشتری نسبت به گونه متحرک دارند و همانطور که از نام آن مشخص است از گونه ثابت هستند که برای تقسیم بندی های ثابت فضا قابل استفاده هستند قابلیت انعطاف پذیری ندارد همین طور نسبت به پارتیشن آلومینیومی حمل و نقل آنها کمی دشوارتر است.

انواع پارتیشن آلومینیومی

انواع پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن در کجا کاربرد دارند؟

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم کاربرد پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن آن مربوط به فضای خاصی نیست و از اداره تا فضای مختلف محیط های مسکونی را در بر می گیرد.

علت استفاده در محیط های اداری بیشتر به علت کمبود فضا و به منظور جداسازی محیط های کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که پارتیشن های آلومینیومی چیزی به جز صفحات آن نیستند که در واقع نور بسیار زیادی را از خود عبور می‌دهند و این کمک را به فضای اداری شما می کنند تا از منابع نوری کمتری استفاده کنید و این می تواند در هزینه های شما به صرفه باشد. کمتر استفاده از نوع پارتیشن آلومینیومی با ترکیب های مختلفی مثل ام دی اف یا شیشه ها می توانند به جذابیت محیط اداری بیفزاید.

میزان محیطی را که می توان با پارتیشن جدا سازی کرد اندازه های مختلفی دارد، مثلاً در فضاهای غیر از مکان های اداری مثل اتاق‌های مذاکره، لابی و غیره با تنوع های بیشتری طراحی شده است که از حالت رسمی پارتیشن های اداری خارج شده. علاوه بر فضا تفکیک فضا سازی که دارند می توانند در نقش نما و یا جلوه دهنده سالن ها باشد. بیشترین استفاده از پارتیشین در مسکن به دلیل تنوع فرم و طرحی است که دارند و می توانند فضای داخلی را را به آسانی هرچه تمام تر متنوع کند.

همینطور در محیط های مسکونی نیز می توانند فضاسازی برای نگهداری گلدان ها و یا مجسمه ها و کتاب ها باشند. همینطور از پارتیشن ها برای جداسازی فضای اتاق فضای ورودی نسبت به بخش های دیگر جداسازی اتاق نشیمن از پذیرایی.

همینطور در مکان های اداری برای جداسازی مکان های خواب و استراحت...

البته باید در نظر گرفت که پارتیشن بندی فضا مخصوص اتاق ها نیست بلکه برای فضاسازی حمام ها و سرویس های بهداشتی نیز می توانند کارآمد باشند.

و در ادامه بحث پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن گفت که قیمت آن بسته به سیستم نصب کیفیت شیشه استفاده شده و کیفیت پروفیل موجود متفاوت است.

کاربرد پارتیشن های آلومینیومی

کاربرد پارتیشن های آلومینیومی

دلایل استفاده از پارتیشن

امروزه با توجه به دغدغه کمبود جا و یا به صرفه نبودن مکان های بزرگ نسبت به درآمد زایی که دارند. نیاز به افزایش فضاهای اداری احساس می‌شود یکی از مقام به صرف ترین و راحت ترین راه حل ها استفاده از پارت شین است چون آنها ارزان هستند همین طور می‌توان از آنها در دفتر هایی که ممکن است نیاز به تغییر مداوم وضعیت و دکوراسیون داخلی داشته باشند استفاده کرد. همینطور با توجه به پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های آن که در بالا به آن اشاره کردیم به علت سبکی و از بودن آن ها جابجایی و حمل و نقل آنها راحت تر است و این خصوصیت نیز می تواند شماره برای استفاده از پارتیشن ها چه در مناطق اداری و یا مسکونی خود ترغیب کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Popular Posts