۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

انواع پارتیشن تک جداره کدامند

 

انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید در این مقاله همراه ما باشید در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد پارتیشن تک جداره بپردازیم و در نهایت شما با پاسخ سوال خود یعنی انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ در انتهای مقاله خواهید رسید.

پارتیشن

پیش از پاسخ دادن به سوال انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ بهتر است که در ابتدا به معرفی پارتیشن و کاربردهای مختلفی که دارد بپردازیم. پارتیشن و یا پارتیشن بندی در واقع یکی از راهکارهایی است که با استفاده از آن محیط های مختلف از جمله شرکتی، خانگی، اداره و ... می تواند به چندین فضای مجزا تبدیل شود. یکی از متداول ترین راهکارهایی که از زمان های دور وجود داشته است جداسازی فضای های محیط با استفاده از دیوارهای ثابت بوده است و بعدها نیز استفاده از دیوارهای پیش ساخته رایج شد.

استفاده از دیوارهای ثابت و همچنین پیش ساخته زمانبر بود و سختی انجام کار آن ها نیز بسیار زیاد می باشد از مدت ها پیش اما بجای استفاده از این نوع دیوارها استفاده از پارتیشن ها برای جداسازی فضاهای مختلف متداول شده است که در مدت زمان بسیار کوتاهی و بدون سختی پارتیشن بندی انجام می شود.

در روش های جدیدی که برای جداسازی محیط استفاده می شود نه از سیمان، گچ، آجر بلکه از سازه های سبک مانند ام دی اف، ورق های آلومینیوم، شیشه و ... استفاده می شود که علاوه بر آسانی نصب به دلیل زیبایی، طرح ها و رنگ های متنوعی که دارد جلوه خاصی را به محیط اداری  و یا خانه می دهد.

از مهم ترین مزیت هایی که برای پارتیشن ها وجود دارد این است که به راحتی می توان با استفاده از آن ها محیط بهینه ای را ایجاد کرد. در صورتی که لازم باشد در آینده فضا تغییر کند و یا تغییر کاربری دهد به راحتی می توان این دیوارها را جدا کرد و در فضاهای دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.

 پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره

انواع پارتیشن کدامند؟

بطور کلی پارتیشن ها را می توانیم در دو دسته بندی قرار دهیم که می توانیم از پارتیشن های تک جداره و پارتیشن های دو جداره نام ببریم که هر کدام از این پارتیشن ها مزیت های خود را دارند پارتیشن های دوجداره همان طور که از نام آن ها مشخص است از دو لایه تشکیل شده اند و پارتیشن های تک جداره شامل یک لایه یا ورق هستند در این مقاله به سوال انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ پاسخ خواهیم داد.

پارتیشن تک جداره اداری
پارتیشن

پارتیشن تک جداره

همان طور که گفته شد یکی از انواع پارتیشن اداری و خانگی، پارتیشن تک جداره است. مزیت این نوع پارتیشن نسبت به پارتیشن های دو جداره این است که از قیمت ارزان تری برخوردار است و به دلیل حمل آسان با حداقل نیرو می توان به نصب آن پرداخت، در این نوع پارتیشن جدار با استفاده از یراق های ویژه به کف، دیوار و یا سقف اتصال داده می شود. پارتیشن های تک جداره در صورت استفاده از ترکیب متریال های گوناگون زیبایی خاصی را خواهند داشت.

انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟

انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ اگر به صورت مختصر به این سوال بخواهیم جواب بدهیم، انواع پارتیشن های تک جداره که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند شامل پارتیشن های ام دی اف، پارتیشن های شیشه ای و فلزی هستند که در ادامه بصورت کامل تر به سوال انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ پاسخ می دهیم.

مطالب بیشتر را از دست ندهید

قیمت پارتیشن اداری ارزان و مناسب
تفاوت پارتیشن دو جداره و تک جداره

پارتیشن ام دی اف

یکی از انواع پارتیشن های های تک جداره پارتیشن های ام دی اف هستند و همان طور که از نام آن ها مشخص است از ساخت ام دی اف در ترکیب آن ها بهره گرفته شده است. این نوع از پارتیشن ها از همان ابتدا متداول بوده اند و امروز نیز در ترکیب با متریال های گوناگون به عنوان پایه اصلی بکار گرفته می شوند.

چگالی که برای این نوع پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرد در حدود شصت ، پنجاه تا هشتصد کیلوگرم بر متر مکعب است که تهیه آن بصورت خشک است که در این صورت ورق ها همچنان که از استحکام بسیار زیادی برخوردار هستند زیبایی و تنوع رنگ خاصی نیز خواهند داشت.

در ساخت این نوع از پارتیشن ها همچنین از روکش های متنوعی از جمله پی وی سی، اچ پی ل، ونیلیوم و ملامینه نیز استفاده می شود که مقاومت پارتیشن ها را بدنبال دارد. از مهم ترین مزایای پارتیشن های ام دی اف این است که از لحاظ عایق بودن به صوت به خوبی عمل می کند.

پارتیشن شیشه ای
پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن شیشه ای و MDF

در ادامه سوال انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ می رسیم به پارتیشن شیشه ای و ام دی اف که در واقع ترکیبی از این دو متریال است که موجب می شود پارتیشن زیبایی خاص و منحصر به فردی را داشته باشد. در این نوع از پارتیشن ها بطور معمول با استفاده از شیشه طرح های زیبایی به پارتیشن ام دی اف داده می شود و همچنین این قابلیت وجود دارد که پشت دیوار دیده شود که بیشتر برای محیط های اداری و شرکتی کاربرد دارد و مناسب است.

پارتیشن آلومینیومی ام دی ف

یکی دیگر از انواع پارتیشن ها، پارتیشن آلومینیومی و ام دی اف است که در واقع از دو متریال آلومینیوم و ام دی اف تشکیل شده است در این نوع پارتیشن از پروفیل های آلومینیوم به منظور زیبایی استفاده می شود و همچنین به راحتی می توان با استفاده از پروفیل های پارتیشن را به کف و سقف پیچ کرد.

پارتیشن اداری
پارتیشن اداری

قیمت پارتیشن اداری

قیمت پارتیشن تک جداره به طور معمول بر اساس متریال به کار گرفته شده مشخص می شود و بر اساس عرفی که در بازار وجود دارد قیمت ها با توجه به هر متر مربع پارتیشن نهایی می گردد.

به پاسخ انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ رسیدید

در صورتی که به پاسخ سوال خود در مورد انواع پارتیشن های تک جداره رسیده باشید می توانید از طریق سایت ما انواع پارتیشن های تک جداره و ویژگی های آن را بررسی کرده و برای خرید اقدام کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Popular Posts