۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

نکات کاربردی در سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس چیست؟

 

سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس : اگر دارای یک سازمان یا بخشی از یک اداره باشید حتما با سالن کنفرانس آشنایی دارید. سالن کنفرانس سالنی است که تمام بخش‌ های مدیریتی در آن شرکت کرده و در اهداف مهم خود و رویکردهای کاری صحبت می‌ کنند. به‌ همین دلیل یکی از مباحثی که باید درباره سالن کنفرانس درباره آن صحبت کنیم سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس است. اتاق‌ های کنفرانس و بیشتر در یک قالب هستند اما نوع چیدمان آن ها می‌ تواند تأثیرات بسیار مثبتی را بر روحیه افراد بگذارد. در ادامه مطلب به توضیح مواردی درباره نحوه چیدمان متفاوت در اتاق کنفرانس خواهیم پرداخت در ادامه با ما همراه باشید.

نکات کاربردی در سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس چیست ؟

در این قسمت به بررسی نکاتی که در سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس بسیار کاربردی و مهم است خواهیم پرداخت. نوع چیدمان اتاق و میز کنفرانس تاثیرات مستقیمی بر روند کاری و بهبود اهداف یک سازمان خواهد گذاشت.

اتاق کنفرانس

مبلمان اتاق کنفرانس

اندازه سالن و سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس

نحوه چیدمان میز در چیدمان اتاق بسیار اهمیت دارد و برای انتخاب باید با توجه به تعداد و اندازه اتاق کنفرانس اقدام کنید. یکی از مواردی که برای سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس دارای اهمیت بسیار زیادی است توجه به اندازه سالن کنفرانس است. اندازه اطلاعات دقیقی درباره نوع بهتر چیدمان اتاق در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال شما در یک فضای کوچک نمی توانید چیدمان هایی با وسایل بسیار زیاد را انجام دهید چون در غیر این صورت اتاق نه تنها چیدمان درستی ندارد بلکه با شلوغی اتاق و در نتیجه عدم فضای کافی برای وسایل رو به رو خواهید شد. در مقابل استفاده از سالن های بزرگتر قادر خواهید بود تا تمام فضا را به بهترین شکل آراسته و از فضای موجود بیشترین بهره را ببرید. پس برای داشتن چیدمانی مناسب در اتاق کنفرانس شما باید با توجه به اندازه سالن یا اتاق از سبک های متفاوت استفاده کنید. مزیت اتاق های بزرگ در این است که شما قادر خواهید بود امکانات ویژه ای را در اتاق مهیا کنید و مدیران نیز در این نوع از سالن ها احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

مبلمان اتاق کنفرانس

چیدمان اتاق کنفرانس

نحوه طراحی و چیدمان اتاق

میزی که برای سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس استفاده می‌ شود بسیار اهمیت دارد این میزها معمولاً به‌ صورت مستطیلی و بیضی انتخاب می‌ شوند و صندلی‌ ها به اطراف میز و گوشه‌ ها چیده می‌ شود. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که جایگاهی مخصوص سخنرانان باید انتخاب‌ شده و صندلی‌ ها باید به‌گونه‌ ای چیدمان شود که به جایگاه سخنران دید کامل داشته باشند. اگر تعداد افراد حاضر در جلسات زیاد باشد استفاده از یک میز معمولی باعث شلوغی اتاق خواهد شد بهتر است که از میزهای میان‌ تهی استفاده کنید. این کار رفت‌ و آمد افراد را راحت‌ تر خواهد کرد و پذیرایی بهتر انجام خواهد شد. میزهای غیر میان‌ تهی یا میزهای معمولی باعث می‌ شوند که بیشتر فضای اتاق درگیر شده و افراد نتوانند ارتباط متقابل با یکدیگر را بهتر برقرار کنند. به‌ همین دلیل میزهای میان‌ تهی برای این‌ گونه سالن‌ ها طراحی می‌ شود و افراد به‌ راحتی می‌ توانند جابجا شده و از محلی به محلی دیگر منتقل شوند.

طراحی اتاق کنفرانس

طراحی اتاق کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

برای ایجاد سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس باید به تجهیزات لازم در سالن کنفرانس دقت داشته باشید. لیستی از لوازمی که باید درون اتاق وجود داشته باشند تهیه و آنان را متناسب با اندازه اتاق تهیه و چیدمان کنید. برای داشتن سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس باید با برنامه ریزی عمل کنید و قبل از تهیه تجهیزات حتما تصویری مشخص از نوع چیدمان در ذهن خود داشته باشید. زیرا ممکن است لوازم با توجه به فضای اتاق خریداری نشود و این موضوع سبب می شود تا بسیاری از لوازم کارایی نداشته و فقط هزینه ای را متحمل شوید. در اتاق کنفرانس معمولا لوازم های صوتی و تصویری، میز و صندلی ها حرف اول را می زنند. پس باید برای تهیه آنان حتما به اندازه اتاق و نوع چیدمان مد نظرتان دقت داشته باشید. البته بهتر است از کسانی که در حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون صاحب نظر هستند کمک خواسته و بخواهید تا درباره طراحی اتاق کنفرانس شما بهترین سبک های چیدمان را پیشنهاد دهند، این گونه نیز می توانید لوازم خریداری شده کاربردی را به بهترین شکل و شمایل چیدمان کرده و اتاق کنفرانسی متفاوت را برای خود و همکارانتان رقم بزنید.

تجهیزات و وسایل اتاق کنفرانس

تجهیزات و وسایل اتاق کنفرانس

نورپردازی در اتاق کنفرانس

نورپردازی در ایجاد سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس بسیار اهمیت دارد. پرده ها باید دارای ضخامت و کاربرد مناسب باشند. در صورت نیاز شما باید بتوانید نور اتاق را کم کرده و کنترل نور اتاق و لامپ ها را در دست داشته باشید. استفاده از چند ردیف لامپ بسیار کاربردی خواهد بود و سعی کنید در اتاق کنفرانس از نورهای طبیعی استفاده کنید. استفاده از رنگ های مصنوعی سبب می شود تا همکاران شما به سرعت از بودن در محیط خسته شده و جلسات کنفرانس برای شما کاربردی نخواهد بود. از لامپ هایی استفاده کنید که میزان نور آنان را بتوانید کنترل کرده و به معنای کلی کنترل کاملی از نور اتاق کنفرانس خود داشته باشید.

اهمیت نورپردازی اتاق کنفرانس

اهمیت نورپردازی اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس را آکوستیک کنید

صدای درون اتاق را کنترل کنید. حتما با معنای آکوستیک آشنا هستید. آکوستیک به معنای استفاده از تجهیزاتی برای برقراری سکوت در اتاق است. یکی دیگر از مواردی که برای سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس باید به آن دقت کنید، این است که اتاق را آکوستیک کنید. به معنای حذف صداهای اضافه از بیرون و کنترل صدای درون اتاق لازم است محیط اتاق کاملا ساکت و آکوستیک باشد. در این شرایط صدای سخنران دچار اکو نخواهد شد و صدای درون اتاق مزاحمتی برای دیگر افراد که در بیرون قرار دارند، نخواهد داشت. در جلسات محرمانه که نیاز است صدای افراد حاضر در اتاق به بیرون منتقل نشود، آکوستیک بودن اتاق کنفرانس بسیار حائز اهمیت خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Popular Posts