۱۴۰۰ مهر ۱۷, شنبه

عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی

 امروزه در بیشتر سازه ها برای جداسازی قسمت های مختلف از انواع پارتیشن با طراحی های زیبا استفاده می نمایند. این محصولات از متریال های مختلفی تولید می شوند. پارتیشن های آلومینیومی یکی از انواع مختلف این محصولات است. با عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های این نوع پارتیشن بیشتر آشنا می شوید.

پارتیشن های اداری

در گذشته بیشتر ادارات از یک سازه با چندین اتاق تشکیل شده بود که هر اتاق برای استفاده چندین کارمند در نظر گرفته می شد. اما امروزه کمتر سازه هایی را می توان یافت که به این شکل طراحی شده باشند. در بیشتر ادارات برای جداسازی بخش های مختلف از متریال های متفاوتی استفاده می شود.

استفاده از پارتیشن ها بسته به نبوغ و ایده های مبتکرانه طراح داخلی به این سازه ها زیبایی بی نظیری می بخشد. علاوه بر آن به دلیل تنوع گسترده متریال که در ساخت پارتیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد، دست طراحان داخلی بسیار باز بوده و می توانند از هر متریال با هر نوع طراحی برای ایجاد فضاهای خصوصی در هر سازه استفاده نمایند.

از مهمترین متریال هایی که در اغلب پارتیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد، آلومینیوم است. این فلز به دلیل وزن کم و سهولت در شکل پذیری برای ساخت اتصالات پارتیشن های مختلف به سقف و یا دیوارهای سازه مورد استفاده واقع می شوند. اما از این فلز برای ساخت نوع خاصی از پارتیشن که به پارتیشن آلومینیومی مشهور است نیز استفاده می شود. با ویژگی های این محصول آشنا می شویم.

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

ویژگی های پارتیشن آلومینیومی

از زیباترین و به روزترین نوع پارتیشن ها که در بسیاری از سازه ها مخصوصا سازه های اداری مورد استفاده واقع می شوند، پارتیشن های آلومینیومی هستند. این نوع به دلیل وزن بسیار کم و استحکام بالا برای این نوع سازه های از درجه اهمیت بالایی برخوردارند. از مهمترین ویژگی های پارتیشن های آلومینیومی می توان به این موارد اشاره نمود.

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و نور خورشید
  • استحکام زیاد در برابر عوامل فیزیکی مانند ضربه.
  • عمر طولانی
  • نصب راحت و سریع
  • وزن بسیار کم
  • تنوع در طراحی و رنگ بندی
  • ساختار مقاوم و چارچوب مستحکم
  • تولید به صورت شیشه ای یا نصب کرکره
  • استفاده از متریال های مختلف جهت ایجاد زیبایی بصری
  • سهولت در جابجایی و حمل و نقل.
  • قابلیت نصب و تاسیسات در فضای میانی پارتیشن بدون تاثیر بر زیبایی آن.
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به انواع پارتیشن های دیگر.
  • تعمیر و تعویض قسمت های آسیب دیده در کمترین زمان بدون آسیب به قسمت های دیگر.

این ویژگی ها علاوه بر تاثیر در زیبایی از عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی نیز محسوب می شوند.

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی

تنوع پارتیشن آلومینیومی از عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی

این نوع پارتیشن ها به دو نوع تک جداره و دوجداره تولید می شوند. استفاده از این دو نوع کاملا وابسته به محیط بوده و در مکان های مختلف می توان از هر کدام از این دو نوع استفاده نمود. معمولا در فضاهایی که عدم وجود سروصدا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید فضا آرام و ساکت باشد، از انواع پارتیشن آلومینیومی دوجداره استفاده می شود. این نوع به دلیل نوع ساخت در برابر صدا و حرارت عایق بوده و محیط را از هر گونه صدای اضافی محافظت می نماید.

پرطرفدارترین مطالب مارا از دست ندهید!

اما برای محیط های کم اهمیت تر از نظر سروصدا می توان از انواع تک جداره این پارتیشن استفاده نمود.

قیمت پارتیشن آلومینیومی

قیمت پارتیشن آلومینیومی

عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی اداری

همان گونه که اشاره شد تنوع تولید این نوع پارتیشن از عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی به حساب می آید. پارتیشن های دو جداره و تک جداره با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند. اما معمولا نوع تک جداره پارتیشن آلومینیومی از قیمت کمتری نسبت به دو جداره برخوردار است. به همین سبب پارتیشن های تک جداره از انواع پارتیشن های ارزان قیمت بازاری هستند.

عوامل موثر در قیمت پارتیشن

عوامل موثر در قیمت پارتیشن

ترکیب متریال های مختلف عامل مهم تاثیر گذار بر قیمت پارتیشن

از مهمترین ویژگی های پارتیشن های آلومینیومی، قابلیت ترکیب این محصول با متریال دیگر است. نوع متریال ها می تواند بسیار متنوع باشند. به عنوان مثال، از انواع شیشه مانند: شیشه های سکوریت، سندبلاست، طرح دار و یا ساده در تولید این محصول می توان استفاده نمود. همچنین استفاده از متریال ام دی اف نیز می تواند به پارتیشن زیبایی و جلوه ی بیشتری ببخشد.

قیمت پارتیشن

قیمت پارتیشن

چند عامل موثر بر قیمت پارتیشن آلومینیومی

علاوه بر موارد ذکر شده می توان به عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی دیگری نیز اشاره نمود. این عوامل عبارتند از:

  • متراژ پارتیشن مورد نیاز
  • نوع پروفیل مصرفی در ساخت پارتیشن، در ساخت پارتیشن های آلومینیومی از پروفیل با ضخامت های مختلف از 3 تا 16 میل استفاده می شود. در پارتیشن های دو جداره نوع پروفیل ضخیم تر بوده و از مواد مخصوصی جهت پر نمودن حد فاصل دو پروفیل استفاده می شود. استفاده از نوارهای بی رنگ باعث زیبایی بصری بیشتر پارتیشن و عایق نمودن آن در برابر سروصدا و حرارت می شود. تغییر در نحوه ساخت باعث می شود تا قیمت پارتیشن آلومنیومی دچار تغییرات زیادی شود.
  • نوع متریال مصرفی و ابعاد آن، در ساخت این نوع پارتیشن می توان از سه متریال مختلف به صورت همزمان استفاده نمود. این سه متریال عبارتند از: شیشه، آلومینیوم و ام دی اف که این تنوع متریال از عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی است.
  • هزینه نصب و اجرای پارتیشن آلومینیومی در هر سازه، مدت زمان نصب، متراژ پارتیشن و همچنین تعداد افراد حاضر در پروژه نیز از عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی هستند.

برای خرید پارتیشن آلومینیومی و یا اطلاع از نحوه محاسبه قیمت و عوامل تاثیرگذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی می توانید به سایت ما مراجعه و با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید. کارشناسان در این سایت آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Popular Posts