۱۴۰۰ خرداد ۳۰, یکشنبه

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری

 برای تجهیز نمودن یک اداره یا سازمان اولین و مهمترین کار انتخاب مبلمان اداری متناسب با این محیط است. اما در این انتخاب توجه به چند مسئله مهم بیشتر از موارد دیگر دارای اولویت است. ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری یکی از نکات مورد توجه در این موارد است.

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

با سر زدن به بازار تجهیزات و مبلمان اداری هر فرد با نداشتن اطلاعات کافی دچار سردرگمی می شود. عدم توجه به نکات مهم در زمان انتخاب می تواند هزینه های سرسام آوری را به اقتصاد کسب و کار وارد نماید و از همان ابتدا هر فرد را دچار مشکلات مالی زیادی نماید. برای همین توجه به چند نکته مهم در انتخاب مبلمان و تجهیزات اداری به شما کمک می کند تا علاوه بر دکوراسیون زیباتر فضا در هزینه های خود نیز صرفه جویی بیشتری نمایید.

تهیه مبلمان نیاز به دانستن چندین اطلاعات پایه ای دارد که مهمترین آن توجه به رعایت استانداردها در طراحی و تولید این مبلمان است. اما در صورتی که از ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری اطلاع کافی در دست نباشد هر ابعاد و اندازه ای می تواند یک گزینه استاندارد به حساب آید و افراد را دچار لغزش و اشتباه در خرید خود نماید.

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری 

ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی

معمولا افراد برای تجهیز یک فضای اداری مبلمان با ابعاد استاندارد تهیه می نمایند. اما یک مشکل بزرگ در همین انتخاب وجود دارد. اگرچه خرید میز و صندلی با ابعاد و ارتفاع استاندارد یک روش مناسب برای خرید این تجهیزات است اما همه افراد از فیزیک بدنی استاندارد برخوردار نیستند. به همین دلیل توجه به ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری برای این افراد کمی بی توجهی محسوب می شود. افراد با قامت بلندتر و یا قد کوتاه تر از حد معمول با استفاده از این مبلمان دچار خستگی زودهنگام شده و از راندمان کاری آنها در محیط اداری کم می شود. توجه به ارگونومیک بدنی و قد افراد برای تهیه میز و صندلی یکی از نکات مهم در زمان خرید این تجهیزات است.

ارتفاع استاندارد برای صندلی اداری بیشتر حدود یک سوم قد افراد در نظر گرفته می شود. اما ارتفاع در میزهای اداری متفاوت بوده و بسته به نوع میز از ارتفاع های مختلف برای طراحی و ساخت آن استفاده می شود.

ارتفاع استاندارد میز و صندلی

ارتفاع استاندارد میز و صندلی

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری بسته به نوع فضا و نوع میز و صندلی متفاوت است. به عنوان مثال برای ابعاد صندلی باید به این نکته توجه نمود که افراد با چه ویژگی بدنی از آن استفاده می نماید. افراد با داشتن وزن بیشتر و قد کوتاه تر باید از صندلی مخصوص خود استفاده نمایند و افراد با قد بلندتر نیز بر روی صندلی های با ارتفاع 73 دچار خستگی می شوند. برای همین در زمان انتخاب به ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری با توجه به فیزیک بدنی افراد دقت نمایید.

پربازدیدترین مطالب ما را از دست ندهید!

توجه به ابعاد نیز در زمان انتخاب بسیار مهم است. به عنوان مثال ابعاد میزهای کارمندی با میزهای کارشناسی و مدیریتی تفاوت های زیادی دارد. افرادی که برای کار از رایانه و تجهیزات مکمل استفاده می نمایند نیاز به میز با ابعاد بزرگ تر دارند اما افرادی که وسیله کار آنها تنها یک لب تاپ است میزهایی با ابعاد کوچک تر نیز جوابگوی نیاز آنها خواهد بود.

ابعاد استاندارد میز و صندلی اداری

ابعاد استاندارد میز و صندلی اداری

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی کارمندی

میز و صندلی های کارمندی با ابعاد و ارتفاع ویژه ای تولید می شوند. در صورتی که در بازار به دنبال خرید مبلمان با استانداردهای لازم هستید می توانید از این ابعاد برای خرید خود استفاده نمایید.

طول در میزهای اداری معمولا بین 70 تا 150 سانتی متر متغیر است. عرض نیز در این میزها بین 60 تا 75 سانتی متر است اما ارتفاع می تواند 73 تا 77 سانتی متر باشد که بسته به قد افراد این ارتفاع نیز افزایش می یابد. این ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری برای میزهایی که برای مطالعه در نظر گرفته می شوند بسیار مناسب است. این اندازه ها برای میز منشی و یا میز کارشناسی متفاوت است. برای میز کارشناسی طول 120، عرض 80 و ارتفاع نیز حدود 80 در نظر گرفته می شود.

ابعاد مناسب میز و صندلی کارمندی

ابعاد مناسب میز و صندلی کارمندی

ابعاد و ارتفاع در میز و صندلی مدیریتی

معمولا میز و صندلی مدیریتی از میز و صندلی کارمندی ابعاد بزرگ تری دارد. به همین دلیل میزهای مدیریتی با طول حداقل 180 سانتی متر در نظر گرفته می شود. عرض نیز در این میزها حدود 75 سانتی متر است. ارتفاع در این میزها مانند میزهای دیگر حدود 75 سانتی متر در نظر گرفته می شود. اما به دلیل نوع طراحی در این میزها می توان این ارتفاع را برای زیبایی و راحتی بیشتر تا حدود 80 سانتی متر افزایش داد.

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری در تجهیزات اتاق کنفرانس و میزهای گروهی نیز متغیر بوده و بسته به تعداد افراد می توان برای هر فرد حدود 90 سانتی متر فضا در هر میز نظر گرفت.

ابعاد مناسب میز و صندلی مدیریتی

ابعاد و ارتفاع در میز و صندلی مدیریتی

نکات مهم در انتخاب ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری

با توجه به این که طول، عرض و ارتفاع در میز اداری بسیار متغیر است و بسته به نوع فضا و مورد مصرف امکان طراحی با ابعاد مختلف در آن وجود دارد رعایت چند نکته در زمان خرید به شما در ممانعت از هزینه های گزاف کمک زیادی می کند.

  • حتما از میز و صندلی با ارتفاع قابل تنظیم برای تجهیز نمودن اداره استفاده نمایید.
  • توجه به فیزیک بدنی هر فرد در زمان انتخاب مانع از کاهش راندمان کاری در ادارات می شود.
  • توجه نمایید که در زمان خرید ارتفاع میز از نصف قد افراد کمی کمتر باشد.
  • ارتفاع صندلی نیز بهتر است که حدود یک سوم قد فرد باشد.
  • در انتخاب ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری به نوع فضای مورد استفاده برای این تجهیزات نیز توجه نمایید.
  • میز و صندلی مدیریتی و میز و صندلی کارمندی از ابعاد و ارتفاع یکسانی برخوردار نیستند.
  • در خرید صندلی توجه کنید که کفی آن به سمت جلو کمی شیب دار باشد.
  • صندلی هایی با طراحی گودی کمر مناسب ترین نوع صندلی برای نشستن طولانی مدت هستند.
  • توجه کنید که هنگام نشستن زاویه قائمه پاها با زمین حتما رعایت شود. این کار باعث انتخاب ارتفاع مناسب صندلی می شود.
  • از افراد با تجربه و مطلع در این زمینه برای انتخاب ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری استفاده نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Popular Posts